Aller au contenu principal
Blog
Mercredi, 24 février 2021 |
NL

Een vooruitblik op 2021

2x 5 vragen door Steven Van Belleghem aan Nele Van Damme & Koenraad Belsack

Steven Van Belleghem & CEO’s Nele & Koenraad kwamen samen in de de Upgrade Academy om terug te blikken op de uitdagingen in 2020 en beter nog, om weg te dromen bij de vooruitzichten van 2021. De rode draad doorheen het gesprek is Stevens boek ‘The offer you can't refuse’, een grote inspiratiebron voor Nele & Koenraad.

 

Koenraad & Nele’s vooruitzichten in 2021: 5 vragen van Steven

 

#1 Er werden heel wat uitdagingen getackeld in 2020, toch wel een succesvol jaar voor Upgrade Estate. Was er nog tijd om na te denken over 2021?

NELE: “Zeker, je kent ons toch! Wij zijn een matuur bedrijf in onze processen en in onze werking. En we hebben ook een heel straf managementteam. Daarom is die focus op de toekomst altijd wel gebleven. Wij hebben tijdens de crisis vrij snel de oefening gemaakt, wat is nu de impact van die crisis op onze toekomst en op onze concepten? Onze brands, Upkot en Upliving, die waren eigenlijk al pandemicproof. Is dat toevallig, ik weet het niet. We hebben ingezet op de community, op het groen, duurzaamheid… Dingen die eigenlijk nog veel relevanter geworden zijn. We hoeven in de toekomst dus niet zoveel te veranderen aan de bestaande concepten. Uiteraard hebben we wel een aantal plannen om in de toekomst te realiseren.”

 

#2 Kunnen jullie een tipje van de sluier lichten? Welke nieuwe projecten zitten er in de pipeline?

KOENRAAD: “Momenteel zijn we in Brussel bezig met King Upkot, dat worden studentenkamers in de Koningsstraat. Zoals iedereen weet, is er naast iedere King ook een Queen. Daarom lanceren we binnenkort ook Queen Upliving in Gent lanceren. Dat worden appartementen voor young professionals, aan het Sint-Pietersstation. Zo zijn er nog wel enkele zaken.”

 

NELE: “Wij volgen de lifecycle van een student: je begint als student bij Upkot, je schuift door naar Upliving als professional, en dan ga je ergens werken en word je working professional. Vandaar dat we in 2021 een nieuw merk lanceren, Upoffiz. We gaan op zoek naar groeibedrijven die hard inzetten op identiteit en zorg voor hun medewerkers. Daarvoor zullen we een prachtige campus voor realiseren, met groen als verbindend element. Er komt ook een coach, die bedrijven op een functionele manier zal connecteren om samen te werken. Duurzaamheid staat opnieuw centraal: iedereen die er werkt, krijgt zicht op groen en we bouwen gasvrij.” 

 

“Het is dus een fris concept waar we ook een deel Upliving in integreren, wat een enorm voordeel is voor bedrijven om nieuw talent aan te trekken.” Nogmaals een future & pandemicproof concept, merkt Steven op. Want Internationale werknemers die twee dagen per week op kantoor zijn, kunnen verblijven op de campus.

 

#3 Genoeg toffe projecten in het vooruitzicht dus! Investeerders kunnen jullie dus gerust aanbevelen aan vrienden of familie? 

KOENRAAD: “Zeker. Ook daar hebben we een extra concept bedacht. Want mensen die in ons investeren, beleggen voor minstens 4 jaar. Omdat we meer en meer klanten kregen die op zoek waren naar een kortetermijnoplossing van 1 à 2 jaar, hebben we Upgreat gelanceerd. Dat is een eenvoudige obligatie, waar je voor 1 jaar aan 1% je geld kan investeren in huidige projecten die al huurinkomsten genereren.”

 

#4 Uniek aan Upgrade Estate is de manier waarop jullie de stakeholders met elkaar weten te verbinden. Hoe zien jullie dat in de toekomst?

NELE: “We gaan nog meer inzetten op die connectie. Zo is het altijd al de bedoeling geweest om onze doelgroepen met elkaar te connecteren in de Upgrade Academy. Elke stakeholder wordt vanzelfsprekend ook gratis lid aan de Academy, wat ze enorm appreciëren. Zo willen we nieuwe concepten laten ontstaan en elkaar nog meer laten inspireren, wat enorm belangrijk is in ons huidige én toekomstige ecosysteem.”

 

#5 Jullie missie is immers sociale impact maken en maatschappelijke meerwaarde creëren. Of om het met de woorden van Joe Biden te zeggen ‘you are good people’. Hoe hebben jullie dat zo goed vertaald gekregen in een haalbaar winstgevend model?

 

KOENRAAD: “Ik ben een enorme liefhebber van business modellen. In het onze hebben we altijd al rekening gehouden met de sociale component. Zo was er in ons eerste Upkot-project al een coach, hebben we correcte huurprijzen, en zijn we fier op onze mooie rendementen … Als je op die manier investeerders aantrekt, geeft dat achteraf geen problemen meer en hoef je evenmin een digitaal platform toe te voegen voor die sociale component.”

Jullie troef is dat duurzaamheid heel consistent verweven is in alle initiatieven: het duurzaam bouwen, mental coaches, groene energie, het fonds… Dat is sterk én geloofwaardig naar de markt toe. 

 

NELE: “Dat klopt, duurzaamheid is geïntegreerd in de ganse werking van het bedrijf én het wordt meegenomen in onze haalbaarheidsstudies. Vandaar dat het ook werkt en ik er zeker van ben dat we nog meer zullen evolueren naar een duurzame investeringsopportuniteit.”

 

Heel mooi, bedankt voor het mooie interview. Ik wens jullie een fantastisch 2021 toe! 

NELE & KOENRAAD: “Jij ook bedankt! Wij kijken al uit naar het volgende ‘offer we can’t refuse’.”

 

 

Benieuwd naar de 5 vragen over het afgelopen jaar van Upgrade Estate? Lees ook Een terugblik op 2020.

 

Of bekijk hier het volledige interview.