Overslaan en naar de inhoud gaan

Technologie in praktijk: Het facility team op volle toeren

Portret
maandag, 17 juli 2023 |
NL
Het gemak van automatisatie gecombineerd met extra persoonlijke service. Robert en Céline van facility zien alleen maar voordelen voor hun huurders in de digitaal aangestuurde projecten van morgen.

Robert: Onze huurders zijn de laatste vijf jaar centraler dan ooit komen te staan voor ons. Als facility team zorgen wij ervoor dat een huurder zo comfortabel mogelijk kan vertoeven in onze gebouwen. Dat maakt deel uit van onze klantvriendelijke aanpak. Als een huurder met een warmwaterprobleem zit, proberen we dat binnen de 72 uur op te lossen. Lukt dat niet, dan communiceren we dit naar de huurder zodat deze op de hoogte is en niet voor verrassingen komt te staan. De ervaring van onze huurder is zo belangrijk dat zelfs bij de Upkot projecten de blokperiodes in het rood staan aangeduid in onze agenda. In die periodes gaan we nooit grote klussen uitvoeren.
 

Céline: Met de nieuwe projecten die eraan komen, wordt het belangrijk om nog efficiënter te werken met de digitale tools die we voor handen hebben. Maar dat is slechts een tussenfase terwijl we toewerken naar een Facility Management Information System (FMIS). In de toekomst zullen we dat dan koppelen aan het digitale coach platform dat IT onder leiding van Stein aan het ontwikkelen is.

Alles samen zal die evolutie de communicatie tussen huurders, coaches en ons team nog efficiënter laten verlopen, zodat er zo weinig mogelijk informatie verloren gaat. Met allerhande automatisaties, zoals een agendaherinnering of een feedback button waar de student kan aangeven of de klus geslaagd is of niet, kan het niet meer fout lopen.

Robert & Céline

 

Ik denk niet dat er huurappartementen en studentenkoten op de markt zijn die op dergelijke doordachte manier worden beheerd.

- Robert

Robert: Dergelijke automatisaties bieden een enorme meerwaarde voor onze service. Met het facility team streven we ernaar om zodanig proactief te handelen, dat de verwarmingsinstallatie al hersteld is, nog voor de studenten onder de douche het ongemak ervaren. Ik zie ons in de toekomst op die manier nog ingenieuzer en sneller problemen oplossen. Ik denk dat er amper huurappartementen en studentenkoten op de markt zijn die op zo’n doordachte manier worden beheerd.
 

Céline: Dergelijke automatisaties bieden een enorme meerwaarde voor onze service. Met het facility team streven we ernaar om zodanig proactief te handelen, dat de verwarmingsinstallatie al hersteld is, nog voor de studenten onder de douche het ongemak ervaren. Ik zie ons in de toekomst op die manier nog ingenieuzer en sneller problemen oplossen. Ik denk dat er amper huurappartementen en studentenkoten op de markt zijn die op zo’n doordachte manier worden beheerd.
 

In welk opzicht gaat Upoffiz het hoogstandje zijn voor jullie?
 

Céline: Upoffiz is een nieuw merk met nieuwe gebruikers. Gebaseerd op de kennis dat de noden en meldingen van Upliving bewoners anders zijn dan die van Upkot studenten, ben ik benieuwd hoe het gebruikspatroon eruit zal zien voor de Upoffiz huurders.
 

Robert: We zetten met Upoffiz niet alleen een ijzersterk concept neer, maar het hele facility team verhuist mee. Zo zullen huurders het gemak van onze automatisaties én onze persoonlijke service ervaren doordat we regelmatig over de vloer zullen komen. Een extra facility coach wordt ook nog eens het centrale aanspreekpunt.
 

Céline: Ik vind het erg belangrijk om voortdurend die connectiviteit met onze huurders te bewaren. Enkele maanden terug gingen Robert en ik mee skiën met de studenten van Upkot. De verhalen over defecten kwamen automatisch naar boven op de skilift. Voor we het wisten waren we klussen aan het aanmaken op de skipiste.