Overslaan en naar de inhoud gaan

Kaper Upkot in een nieuw jasje

 

Kaper Upkot in een nieuw jasje

 

 

Upgrade Estate mocht het jaar mooi afsluiten. We verwelkomden een nieuwe telg in onze Upkot familie: Kaper Upkot. Een site van 3 moderne gebouwen met samen 262 studentenkamers in het gezellige Hasselt. Voor Upkot het 22ste gebouw op de teller en ondertussen de 7de studentenstad waar we actief zijn. Deze site werd oorspronkelijk door Campuspark neergepoot, maar werd eind 2019 door Upkot overgenomen. Het startschot voor een spectaculaire rebranding die in minder dan 2 maanden werd afgerond.

 

Upcycling, duurzaamheid en innovatie komen samen

 

Om deze klus te klaren was er een enthousiast team nodig dat van aanpakken wist. Het grafisch team en onze bouwafdeling, Upsize, staken de koppen bij elkaar en stelden een 6-koppig team samen.

 

Vol goesting trokken ze begin oktober 2 dagen richting Hasselt voor een concept en design brainstorm. Een Upkot (re)branding gaat niet over 1 nacht ijs. Elk Upkot gebouw krijgt zijn unieke look-and-feel, steeds met veel aandacht voor upcycling en een leuke knipoog naar de leefwereld van de student op de site. Na 2 dagen van brainstormen, opmeten en het mappen van bestaande Upkot stijlen wist ons team enkele leuke ideeën uit hun mouw te schudden en konden ze aan de slag. Het officiële startschot van de rebranding was gegeven.

 

team rebranding

Aurelie, Eline, Woef, Laurien en Lennart vormen team rebranding

 

 

 

upcycling

Upcycling op zijn best: een wand vol gebruikte cassettes die in Kaper Upkot een tweede leven krijgen.

 

 

En dan begon het echte werk...

 

In 1 week werkte het rebranding team de volledige look-and-feel uit van de 3 gebouwen. Van de keuze van het kleurenpallet voor verf en behang, tot het selecteren van leveranciers, uitwerken van mock-ups, concrete visualisaties en het overwinnen van technische hindernissen. Laurien van Upsize verdient een extra pluim voor haar inzet: zij deed de planning en briefing van de schilders, de klusjesmannen, zorgde voor de toegangscontroles en regelde de praktische uitvoering tot in de puntjes.

 

De week voor Kerst begon dan de eindsprint. Team rebranding ging opnieuw ter plaatse om in 3 dagen de ‘finishing touch’ toe te voegen. Zo werd de signalisatie, de bestickering en de aanwezigheid van onze kotkip afgewerkt. Ook de andere Upkot coaches deden hun duit in het zakje en kwamen helpen voor de opkuis.

 

En het moet gezegd worden, het resultaat mag er zijn! Een dikke pluim voor onze Upsize afdeling en ons grafische team die samen dit huzarenstukje tot een goed einde hebben gebracht. We heten de Hasseltse Upkotters van harte welkom in onze Upkot familie en willen iedereen die bij deze rebranding hielp bedanken. You guys rock!