Overslaan en naar de inhoud gaan

Een missie uitdragen tijdens corona, zo doet Upgrade Estate het! 

 

Een missie uitdragen tijdens corona, zo doet Upgrade Estate het! 

 


Sociale impact en maatschappelijke meerwaarde creëren, zo luidt de missie van Upgrade Estate. En die werd ook tijdens de coronacrisis uitgedragen. Nele Van Damme zoomt tijdens haar wandeling met storytellingarchitect Ianka Fleerackers in de podcast Brave New Human in op drie missiegedreven initiatieven van het afgelopen jaar. 

 

Upliving

 


Nog voor er sprake was van corona, beseften Nele en Koenraad al dat er een meerwaarde zat in een community en een sociale netwerk voor jongvolwassenen. “Ons concept met de UpKot coaches viel zodanig in de smaak dat heel wat studenten aangaven dat ze graag wilden blijven. Dus bedachten we Upliving voor jonge professionals: een appartement met terras, een gemeenschappelijke tuin, een Upliving coach en een gemeenschappelijke, inspirerende ruimte om... van thuis uit te werken.” Dat dat laatste in 2020 alleen maar aan (meer)waarde toenam, hoeven we je niet meer uit te leggen.
 

“Upgrade Estate werkte al heel digitaal, dus konden we in 2020 focussen op onze missie.” - Nele Van Damme

 

Upgrade Solidarity

 


Toen corona uitbrak, schakelde Upgrade Estate missiegewijs een versnelling hoger. “We werkten al heel digitaal”, verklaart Nele, “dus konden we in 2020 focussen op onze missie: sociale impact maken. Zo hebben we als eerste in onze sector voor elke huurder het verbruik gedurende 6 weken kwijtgescholden. Daarnaast deden we beroep op de solidariteit van onze investeerders om de stichting ‘Upgrade Solidarity’ op te richten. Zo konden we voor kwetsbare huurders tussenkomen tot 90% van de huurkosten.”
 

“We dromen van een gamification, zodat studenten live hun verbruik zien en beloond worden” - Nele Van Damme

 

Limoengroen next level

 


Maatschappelijke meerwaarde creëren, betekent ook ecologisch leven. “We hebben een eigen groene energieleverancier, LimoenGroen, waar we enorm in geloven. In die mate dat we tijdens corona extra mensen voor Limoengroen in dienst namen om dit concept uit te breiden. Zo dromen we op termijn van een gamification tussen onze huurgebouwen, zodat studenten live hun verbruik zien en beloond worden als ze minder verbruiken dan andere gebouwen.” 
 

Staat je bedrijfsmissie nog niet op punt of moet die door de coronacrisis noodgedwongen herbekeken worden? Laat je inspireren door Angst of nieuwsgierigheid, wat drijft de ondernemer in jou tot verandering?