Overslaan en naar de inhoud gaan
Blog
maandag, 24 februari 2020 |
NL

In de Upgrade Academy brengen we onze stakeholders samen om elkaar te ontmoeten, te inspireren, te innoveren en ervaring en kennis te delen. 

 

Op 12 februari hadden we de eer om Kurt Verweire te verwelkomen, professor Strategic Management, partner aan de Vlerick business School én medeauteur van het boek “Six Batteries of Change”.

Professor Verweire raakte geïnspireerd door Upgrade Estate en verdiepte zich in hun strategisch model. Uit zijn case study blijkt dat Upgrade Estate uniek is in de duidelijke keuze om voor “customer intimacy” als strategie te gaan en bovenal uitblinkt in de implementatie ervan.

 

Een woordje uitleg: een “customer intimate” bedrijf is een bedrijf dat inzet op een onovertreffelijke dienstverlening, een persoonlijke benadering en het connecteren van al zijn stakeholders.

 

Professor Verweire gebruikt deze studie als schoolvoorbeeld in de lessen over strategie die hij wereldwijd geeft.

Tijdens zijn keynote toonde Kurt Verweire aan dat maar liefst 80% van de bedrijven geen doordachte strategie heeft en daardoor niet rendabel kan groeien. Vaak ontbreekt de keuze voor een duidelijke strategie. En zonder die keuze, is het onmogelijk om uniek te zijn.

Professor Verweire lichtte dit toe aan de hand van een interactieve oefening met het publiek rond de waarde proposities van hun eigen bedrijf of het bedrijf waar ze voor werken. Op die manier reikte hij het publiek concrete handvaten aan om toe te passen in hun eigen bedrijf of omgeving.

Het werd een leerrijke en boeiende avond, die we afsloten met een aantal vragen uit het publiek. Nadien volgde nog een gezellig samenzijn waar iedereen kon nakaarten over de interessante keynote en hoe hier concreet mee aan de slag te gaan.